Redakce, J. H. / 7.05.2015, Dvůr Králové nad Labem
Ne titulek není špatně! Vím, že tady u nás už to nebude D11, ale R11 - tedy nikoliv dálnice, ale rychlostní silnice (a je to škoda). Skutečná dálnice totiž bude na nějakou (nikdo neví jak dlouhou) dobu končit za Jaroměří dálniční křižovatkou u budoucí odbočky na Náchod! A někdo přišel se zajímavou myšlenkou! Pokud by se tato křižovatka jen trochu upravila, bylo by to k nynější průmyslové zóně Borka (Juta) "zadem" pouhých cca 7,5 km! A protože nejvíce kamionů v současné době a pravděpodobně i v budoucnu bude právě z Juty (nutno říct "aspoň že tak"), tak je jasné, že toto řešení značně uleví obrovské části našeho města, protože těžké kamiony nebudou projíždět jeho centrem. A protože budoucí R11 zcela jistě přitáhne i další dopravu například od Hostinného či od Hořic, jeví se toto řešení pro město z dopravního hlediska celkem rozumně.
Na druhou stranu velice doufám, že toto řešení se nestane definitivním a pro plánovače dálnice nebude důvodem ke zrušení plánovaného sjezdu z R11 u Kocbeří, nebo u Choustníkova Hradiště, které jsou pro dopravu v regionu zásadní! Také doufám, že zástupci města mají na zřeteli, že v současné době je sice JUTA největší zaměstnavatel a prosperující firma, ale město nutně potřebuje i další zaměstnavatele a jedno z mála míst určených pro průmysl je mezi Zbožím a Dvorem Králové! Abychom si pro prospěch jedné firmy nezavřeli dveře k dalším! Já si netroufám soudit, do jaké míry tomuto místu navrhované řešení pomůže, či ublíží!
V každém případě nyní krajský úřad na dodatečnou žádost provádí případovou studii. Na obrázku je jedna z možných variant napojení.
06.01.2025 - V lednu bude výluka traťové koleje v úseku Hořice v Podkrkonoší - Ostroměř ve dnech 13. - 17. 1. 2025
06.01.2025 - Výlukový jízdní řád je nahlášen na trati Červený Kostelec - Trutnov hl.n. ve dnech 20. - 24.1., 27. - 31.1.2025. Všechny vlaky budou po dobu výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.